Followers

Gila - Pahit & Manis (✔ | ✘)

Posted by . Ikhwan Mahadzir .



Salam Sejahtera & Salam 1 Malaysia



Hari ini adalah hari yang paling memenatkan tetapi hari ini ialah hari yang penuh dengan Pahit dan Manis. Purata bagi hari ini : Pahit (30%) / Manis (70%) . Hehehe.


Hari ni, sepenuh masa (full time) mengantuk saja kerja ikwan dan asyik menguap setiap 2 minit. Waktu kelas masa Perdagangan (PDG) tertidur dan cikgu tak perasan ikwan tengah tidur. Hahaha. Penat sangat-sangat hari ni disebabkan tak cukup tidur dengan sepenuh nya kerana semalam tidur lewat sekitar pukul 2 pagi (around 2, morning). Apabila berselisihan dengan kawan-kawan sekolah dan pelajar-pelajar lain, semua tengok pelik semacam dekat ikwan. Alahai, malum lah teman letih dan tak cukup tidur sebab tu muka lesu dan layu tapi rajin dan tak ponteng kelas. Hehehe.


Beralih pula pada cerita kedua pula iaitu seorang pelajar lelaki 'diva' mempamerkan kepoyoan-nya itu. Hehe.
Ikwan baru sahaja selesai berurusan dengan guru tingkatan ikwan dan lalu di hadapan bilik Kaunseling sambil berbual-bual dengan guru kelas ikwan. Pada masa yang sama juga, seorang pelajar lelaki yang dimaksudkan tadi tu menjerit "penipu jalan perlahan" di belakang kami (ikwan, guru kelas dan sahabat ikwan yang sedang berjalan ke arah kelas..). Maksud dari seorang lelaki yang dimaksudkan tadi tu ialah "Penipu (ikwan) berjalan perlahan". Apa yang ikwan boleh kena 'cop' jadi penipu ? Kenapa pula ikwan nak tipu pula padahal ikwan adalah Pertukaran Pelajar Antarabangsa. Sahabat ikwan beritahu ikwan tentang pelajar lelaki tu bahawa dia cemburu besar pada ikwan sebab terlalu Hot di sekolah ni (SMK Sultan Yussuf) dan terkenal macam kau ikwan (kata sahabat-sahabat ikwan). Budak lelaki tersebut tak boleh biar orang lebih sikit daripada dia sebab itu dia bertindak sedemikian..dia cuba memalukan ikwan di hadapan semua pelajar dan guru-guru tetapi tiada sebarang kesan sebab semua orang dah tahu bahawa dia ni 'bajet hot' dan 'bajet kerek' di sekolah. Itu lah perjalanan ceritanya di sekolah dengan seorang pelajar lelaki yang ter'over' yang kebudakan-budakan.
Info: Pelajar lelaki tersebut berumur 17 tahun (SPM).


Kenapa ikwan 'Happy' sangat hari ni?
Ikwan gembira sebab Cikgu Nasir (Guru Pend Seni) suruh semua pelajar dalam kelas ikwan buat logo dan tunjukkan kreativiti untuk membuat logo dengan software dan apa-apa sahaja asalakan siap dan buat presentation di hadapan kelas, sesiapa paling terbaik akan di beri Merit + Pujian + Hadiah + Lekat di papan tanda. Selepas saja ikwan dengar Cikgu Nasir beritahu pasal benda tu, terus melompat keseronokan dan ikwan guna Photoshop saja lah untuk buat logo tersebut, dan ikwan akan buat paling terbaik dan terlawa!


Kenapa ikwan balik lewat?
Ikwan bersua-ria dengan kawan ikwan di kedai mamak menceritakan pengalaman masing-masing dan sebagainya seperti wartawan pulak. Hahaha.


Kelakar Lah!!
Korang nak tahu tak pasal ikwan ni ... tak reti start motor Nouvo (auto). Macam ni ceritanya, kawan karib ikwan suruh keluarkan moto dia ke luar sekolah dan dia beri kunci motor pada ikwan. Jadi ikwan terus berjalan ke motor tu lalu "masukkan kunci, pusing kanan, tekan starter sambil press break tangan" tetapi tak ada pun. Huh, geram betul! HAHAHAHA. Sepatutnya angkat tongkat motor dan boleh start, sengal jerk. :p

 

Aduh! Penat nya, rasa nya ikwan perlukan tukang urut untuk urutkan seluruh anggota badan. Huhuhu. Nak tidur lah! Jom ~ ^.^ 

8 comments:

Unknown said...

Ha Ha Ha Lol...mmg suka dgr sok sek Pahit Manis 1 :)...

Regardless the boys kerek tuy :: is a norm that has 2be sum1 envy in our life dear...u have 2 noe that...well we're too damn Hot to gotcha attraction *in different way such like the boy who distort ur appearance :)

Nouva : ehehehhe...such a dork ehhehehe n nerd oso...

. Ikhwan Mahadzir . said...

Kikie; *NOUVO* sungguh memalukan ketika nak start tu. HAHA.

*Kerek Boy* Tak hairan dengan dia un tapi biarkan jer sebab dia ingat dia hot plus dia bukan ada peminat un. Ops :p

Fareez said...

hha~...biase la mcm tu abg wan...adk pon slalu kne at skola...kne cop jgek sbb sume trmsuk ckgu2 knal adk at skola...but..thats who i am rite..??..


dowunk sume jeles....hha~..BTW..nice story..hha~...adk x leh bla nk gelak time abg cite nk start motor..hha...sbb adk pon penah wat mende yg sme..hha~

. Ikhwan Mahadzir . said...

@Adk Eez

HAHAHA !! @ pasal motor tuh ;))
Ermmm.. abg tk kisah un psal benda remeh-temeh ni dek ;D janji hidup bahagia. hehe, thanks dik ez ♡

Ziera Nadz said...

ziera pon ade dgr gak dri kengkwn psl abg ikhwan...tp ziera wat xtaw je...biler di'pikir2kan blik mmg diorg cemburu pon kat abg sbb diorg x se'famous abg + x dikenali oleh cikgu2 lain...kalo diorg famous pon sbb mslh disiplin...btol x???

. Ikhwan Mahadzir . said...

@zieranadz.blogspot.com

Abg just bela hak abg ikwan dan tak ganggu hal peribadi orang lain melainkan seseorang itu busybody hal abg ikwan. Walauapapun, abg tetap akan berdiri teguh bersatu jiwa. Lain kata pula, abg ikwan tak ambil peduli langsung tentang diorang semua yang nak kutuk? hina? caci? mengata? fitnah? Itu diorang punya pasal, yang pasti kita lebih top dari diorang semua walaupun kita lemah dalam apa jua dari segi akademik atau bersukan. Kita kena poyo kerana poyo itu bagi kita Berani. :) Wallahualam...

Ziera Nadz said...

@.ikhwan.hurmmm!!!betul3 :)

Anonymous said...

perangai cam pantat n sial . . . maka celakalah kamu wahai manusia durjana . . .

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...