Followers

Penang Mari ;-) [Part 2]

Posted by . Ikhwan Mahadzir .



Selepas aku naik jambatan Pulau Pinang tu , aku singgah makan lepas tu karoeke sat. Lagu semua jiwang-jiwang .... paling tak tahan lagu 'Aishiteru' di nyanyi oleh Ruzaini . Kewlasz!! 

Keesokan harinya pula, aku bangun pkul 10 lebih agaklah, aku terus pegi mandi pastu sarapan roti canai planta & teh-o-ais . Makan kebuloq (gelojoh) macam tak makan setahun sebab sedap roti canai dia, tabitt Gaga kat tukang masak tu!! Haha (^^,) . Dah habis makan semua... -,-'' Eh!! Lupa plak, sebelum tu ada cerita lawak sikit ni... masa aku tgh makan, ada mamat dan awek dia nek moto pastu nak singgah tmpat mkan yg aku tgh makan ni so dia U-Turn dan terus terbaring atas jalan dengan motonya 125...aku hanya mampu senyum tapi tak gelak sebab nak jaga adab tatasusila ketika makan dengan tetamu istimewa..Haha!! Dalam hati kata, kesian awek hang tu...balik nanti mesti kena ganyang (rotan) dengan awek dia. Sabor je lah!! ;-)

Tak nak buang masa lagi, terus melompat naik ats motor dan merempit di atas jalan kampung, atas bukit, jalan bengkang-bengkok .. janji kami yang menang diatas jalan raya tu. (^^)v



Lokasi pertama ialah di pantai. Memang best tempat tu , sungguh ironik dan unik sbb xde org dan ombak mcm nak makan orang, memang seram.. tempat tu memang terbaik!! Lokasi kedua pulak di sawah padi... tak panas la sangat kat tengah2 sawah padi tu tapi boleh kikis daki2 dan buat barbeque kat tengah2 sawah padi kalau nak.. agaklah! Lokasi ketiga taman metropolitan relau ... memang kewlaz la tempat tu sebab takdak orang -.-'' abg nek lori tu usha pelik je kat aku , ape kejadah yang dia tak puas hati tu.. bagi tandatangan nanti taknak pulak . hahaha!

Lokasi keempat di Queensbay .. kat situ punyalah ramai orang sebab cuti sekolah la katakan, mesti lah ramai tambah pula panas terik kt situ (bolehlah tapi tak la panas sgt.. hehe).. nak ceritakan sikit kat Queensbay tu, sakan sungguh aku bergambar kat huruf "Q" tu dengan gigih sanggup lintas walaupun kereta banyak kt jalan tu. Masa duduk kat huruf 'Q' tu , aku tgh syok sendiri bergambar kt situ ada juga penonton tgk aku kt situ. Ada aku kesah??? nak join meh la sekaki bergambar tapi malangnya dia dalam kereta tgh memandu dgn anak beranak pinak dia atau awek/balak dia. Hahahaha, kesian... sabor jelah!! :D


sambung Part 3 ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...